Tulisitko avuksi perhekahvilaan?

20.10.2021

Tulisitko pitämään perhekahvilaa kanssamme?

MLL Pakila etsii vapaaehtoisia auttamaan Maunulan ja Pakilan perhekahviloiden kanssa. Erityisesti Maunulan perhekahvilan aloittamiseen kaipaamme apukäsiä, muuten toimintaa ei voida aloittaa. Myös Pakilan perhekahvila kaipaisi lisää jengiä avuksi!

Perhekahvilamme kokoontuvat kerran viikossa, Maunula maanantaisin Maunula-talossa klo 10-12 ja Pakila keskiviikkoisin Länsi-Pakilan Nuorisotalolla samaan aikaan. Voit olla mukana vain toisessa kahvilassa – tai innostuessasi vaikka molemmissa! Parasta olisi, että teitä pyörittäjiä olisi useampia varmistamaan, että toiminta on kivaa ja helppoa kaikille. Ja vaikkei perhekahvila toiminta olisikaan sinulle jo tuttua, ole huoleti: me kyllä opetamme tavat sekä jaamme opit – pääset osaksi rentoa ja hauskaa vapaaehtoisten porukkaamme ja voit muodostaa kaverisuhteita vuosikymmeniksi!

Mistä siis on kyse?

Tärkein tehtäväsi on olla läsnä perhekahvilassa. Nyt korona-aikana tarjoiluna voimme järjestää vain kahvin/teen, mahdollisena lisänä pienen hygieenisesti pakatun välipalan. Perhekahvilat muotoutuvat aina ohjaajien ja kävijöiden näköiseksi, joten pääset myös itse vaikuttamaan, mitä kahvilassa tapahtuu.

Valitettavasti rahallista palkkiota ei vapaaehtoistyöstä makseta. Vapaaehtoisena pääset mukaan tekemään lasten ja lapsiperheiden arjesta parempaa, sekä pääset vaikuttamaan, millainen lapsuus alueemme lapsilla on. Ihmisten kohtaaminen on tekemisen suola ja sokeri; parempaa palkkaa ei olekaan kuin nähdä miten lapset nauravat saadessaan seuraa ja vanhemmat hengähdyshetken arjen keskellä. Parhaimmillaan lapsillekin muodostuu elinikäisiä kaverisuhteita, samoin kuin meille vanhemmillekin – niin perhekahvilan kävijöiden keskuudesta kuin meistä yhdistyksen vapaaehtoisistakin.

Kiinnostuitko? Ota rohkeasti yhteyttä perhekahvilat@gmail.com ja jutellaan lisää!